augustus 8

Verdachte praktijken bij Dynafix onthuld: Samsung verwijdert controversiƫle post

0  comments

Techwizz heeft onlangs een opmerkelijke post ontdekt op de Samsung Community forum, welke kort daarna is verwijderd door Samsung. Het bericht suggereert dat er mogelijk schimmige reparatiepraktijken plaatsvinden bij Dynafix, een servicepartner van Samsung.

De post werd gedeeld onder het pseudoniem "Joris_S", die claimt een werknemer van Dynafix te zijn. Hoewel zijn exacte identiteit en de authenticiteit van zijn beweringen nog moeten worden geverifieerd, biedt de post een onrustbarend inkijkje in de interne werking van de organisatie.

Originele Bericht:

Hallo,

Joris_S Is een alias om te beginnen, niet mijn echte naam.

Ik werk al een tijdje bij Dynafix ik ga niet zeggen hoelang ivm privacy. Toen ik daar net kwam had ik 0 werkervaring op het gebied van telefoons repareren, het was kijken bij je buurman hoe het moet want ze leren je verder niks. Door mee te kijken met iemand anders een aantal keren verwachten ze dat je het zelf gaat proberen. Dus met andere woorden de klanten sturen hun toestel in met de hoop dat een ervaren monteur het oplost en dit is niet het geval.

De werkdruk is enorm hoog en we werken met targets een voorbeeld: Ik moet 30 telefoons op een dag maken en daarvan mogen er maximaal 5 onder garantie worden gerepareerdt. Als je je niet aan deze targets houdt dan dreigen ze met ontslag en andere zaken. Er wordt heel duidelijk aangegeven vanuit meerdere mensen dat als een klant een toestel instuurt met wat voor probleem dan ook dat we moeten zoeken naar schade die niet bestaat om ervoor te zorgen dat we geen garantie hoeven te geven. Er zijn zelfs collega's hier die opzettelijk schade toebrengen aan de toestellen van klanten om zo hun targets te halen. De bazen geven heel duidelijk aan dat het de bedoeling is om omzet te genereren en of de klant wel of niet tevreden is dat heeft geen prioriteit.

Ik had vorige week een toestel waarbij het geheugen defect was, dit was gewoon een garantie geval maar mijn leidinggevende dwong mij om een rekening van bijna 400 euro naar de klant te sturen vanwege een klein mini krasje dat onmogelijk de oorzaak is van het defect kon zijn.

Ik hoop hiermee iedereen te waarschuwen, bij dynafix ben je geen klant maar een slachtoffer.

Volgens Joris_S worden nieuwkomers bij Dynafix niet adequaat opgeleid in het repareren van telefoons. In plaats daarvan wordt van hen verwacht dat zij leren door simpelweg mee te kijken met collega's. Hierdoor worden mogelijk telefoons van klanten gerepareerd door onervaren personeel.

Het feit dat Samsung besloot om deze post te verwijderen, heeft speculaties aangewakkerd over wat zij mogelijk proberen te verbergen. Het verwijderen van dergelijke berichten kan namelijk geĆÆnterpreteerd worden als een poging om negatieve publiciteit te voorkomen.

Op dit moment heeft Samsung nog niet gereageerd op de inhoud van de post of het verwijderen ervan. Ook Dynafix heeft nog geen officieel statement naar buiten gebracht. Techwizz zal dit verhaal blijven volgen en onze lezers op de hoogte houden van verdere ontwikkelingen.


Tags


You may also like

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Get in touch

Name*
Email*
Message
0 of 350
>